Retourneren en garantie

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je tijdens het bestellen voor jou de juiste producten kiest. Wanneer je toch wat wilt retourneren, hieronder staan de spelregels.

Als klant heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@zeepster.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Hoelang mag ik producten retourneren?

Retourneren kan binnen 14 dagen na de besteldatum. Stuur daarom je bestelnummer mee met het retourneringsverzoek.

Na het aanmelden van je retour via klantenservice@zeepster.nl dien je de producten binnen 14 dagen bij ons te laten afleveren. De verantwoording hiervoor ligt bij de klant. We adviseren dan ook om altijd aangetekend te verzenden.

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

Wie betaald de kosten van retourneren?

Wanneer je je bestelling retourneert en wij ontvangen de gehele order in goede staat retour, dan storten we het aankoopbedrag + eventueel betaalde verzendkosten terug op je rekening. De kosten van het retour zenden zijn voor jou rekening.
We kunnen een verzendetiket voor je aanmaken en mailen en de kosten verrekenen met de terugbetaling, of je koopt zelf een etiket bij een voor jou handige vervoerder.

Waarom moet ik de kosten van een retour zelf betalen?

Zeepster is geen mega organisatie en verzendkosten worden niet doorberekend in de prijzen van de producten op de website. Dat vinden we wel zo eerlijk. Ook hopen we dat je een weloverwogen aankoop doet met alle informatie over de producten op onze website en dat retourneren niet nodig zal zijn. Uiteraard is het mogelijk om ons te vragen een retourlabel aan te maken. Je ontvangt deze dan per mail. De daadwerkelijke verzendkosten worden dan van het terug te betalen bedrag ingehouden. Stuur ons een mail op klantenservice@zeepster.nl wanneer je hier gebruik van wilt maken.

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@zeepster.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.