Levering en verzendkosten

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL of DHL. Over het algemeen zal na verzenden van jouw pakket de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen. Na het verzenden van jouw bestelling ontvang je een track&trace code waarmee je je pakket kunt volgen.

Bestellingen voor 14:00 geplaatst op maandag tot en met vrijdag worden in 98% van de gevallen dezelfde dag verzonden (feestdagen uitgezonderd) . Een enkele keer lukt het ons niet om je bestelling dezelfde werkdag te verzenden. De maximale verzendtijd is twee werkdagen. Wanneer er sprake is van overmacht dan brengen we je hiervan uiteraard direct op de hoogte.
Wil je vooraf weten wanneer je pakket wordt verzonden? stuur dan een mailtje naar klantenservice@zeepster.nl

Bestellingen gedaan voor 14:00 opverzonden opuiterlijk verzonden op (zelden)
maandagmaandagwoensdag
dinsdagdinsdagdonderdag
woensdagwoensdagvrijdag
donderdagdonderdagmaandag
vrijdagvrijdagdinsdag
Bestellingen tussen 14:00 en 15:00 met PostNL worden dikwijls ook nog dezelfde dag verzonden.

Verzendkosten

Alle vermelde prijzen van de producten op deze site zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn €4,50 voor een brievenbuspakje en €7,25 voor een pakket. Deze kosten worden automatisch berekend op basis van het soort & aantal producten in je winkelmand. Bij bestellingen vanaf €45,00 nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Waarom berekenen jullie verzendkosten?

Helaas zijn we geen enorm groot bedrijf die een deal kan sluiten of zijn eigen bezorgservice kan onderhouden. Wie weet met jullie hulp in de toekomst wel! Maar tot die tijd moeten wij gewoon verzendkosten per pakje betalen. We willen deze verzendkosten niet in de productprijzen op de website doorberekenen om transparant te blijven over onze prijsstructuur.

Waarom kost het retourlabel geld?

Zoals in het vorige item aangegeven kost verzenden geld. Wanneer wij de retourkosten zouden betalen zouden we de drempel voor retourneren verlagen. Retourneren is niet persé duurzaam. 15% van de pakjes die in Nederland per jaar worden verzonden is een retour! In 2023 werden er maar liefst 623 miljoen pakjes verstuurd. Je kunt je indenken hoeveel vrachtwagens en bezorgbusjes het zou schelen als we met retouren zouden stoppen.

Daarnaast zouden de kosten van het betalen van het retourlabel ervoor zorgen dat we de prijzen moeten verhogen van de producten in onze webshop. En dat willen we nu juist voorkomen. Heb je nog vragen? klantenservice@zeepster.nl